olifant.reismee.nl

Limburger, Wereldburger!

Na een dagje bussen, een slaapplaats gezocht te hebben in het Chinatown van Singapore hadden we een afspraak in een straateetstalletje met Frederik (oud klasgenootje van Karolien) en Anneleen. Beiden maakten in Singapore een tussenstop na hun stage in Australie. Zij verbleven blijkbaar bij Ingrid...ook een Limburgse! Zij verblijft hier sinds november en ontwerpt de hoge gebouwen die we hier overal kunnen aanschouwen. Na het eten nam Ingrid ons mee naar het Swisshotel waar we op de 70ste verdieping met een cocktail in onze hand genoten van het uizicht op heel Singapore.

De volgende dag trokken we samen met Frederik en Anneleen naar Sentosa, een lokaal pretpark. Dit was heel wat anders dan we tot nu toe gewend waren: moderne attracties, kraaknet en heel artificieel. Maar toch leuk genoeg om ons een halve dag te ontspannen met onder andere een 4D-film-avontuur-flop en het grootste casino in Singapore. Die namiddag trokken we naar 1 van de talrijke winkelcentra die Singapore rijk is. Snoep, kleren, schoenen,...we deden er ons allemaal aan te goed!

Net op tijd konden we de winkels achter ons laten en namen we de bus naar de Night Zoo. Op het nippertje konden we plaatsen bemachtigen voor de hilarische en indrukwekkende nachtshow met een grappige Japanner als proefkonijn. Hyena's, een beerkat, otters en een dikke slang kwamen zeer kort in de buurt. Nadien trokken we op pad om de nachtdieren actief te zien. In onze ogen behoort deze zoo terecht in de top 5 van alle zoo's in de wereld. Mooi verzorgd, natuurlijke habitat van de dieren goed nagebootst. Soms werden de dieren enkel van ons gescheiden door een beek of glas waardoor we ze van erg kortbij konden aanschouwen. Stephanie week zelfs een keer van het pad af om toch maar het nijlpaard te kunnen zien! Het was de moeite, wat een kanjer van een kerel! Vermoei, maar toch nog zin in een slaapmutsje wouden we nog de engelenbar gaan. Wanneer je hier een flesje wijn bestelt, gaat een van de barmeisjes deze halen in de torenhoog wijnrek en vliegt ze, voorzien van haar vleugels, weer naar beneden. Helaas...was de bar reeds gesloten toen we uiteindelijk het centrum bereikten. Dan maar een Tigerbiertje en een doos koekjes uit de nachtwinkel op een leegstaand terrasje!

De laatste dag Singapore bestond uit nog wat sightseeing: de skyline, het formule 1-parcours, Little India en Orchard Street met de grootste boekenhandel van Zuid-Azie. Bij iedereen kriebelde het nog om die engel te zien vliegen en toen we passeerden in de late voormiddag zijn we toch maar even binnengesprongen om een flesje wijn te kraken. Jammer genoeg vliegen engeltjes blijkbaar enkel 's avonds, maar de wijn smaakte er niet minder om.

Tijd om afscheid te nemen van Limburg en de laatste nachttrein te nemen richting Pulau Perhentian, twee eilandjes in het noorden van Maleisie. Ook Fred en Anneleen hadden een vlucht gepland richting huis, maar de Ijslandse vulkaan bracht wat as in het eten: Ze zitten nog altijd in Singapore en hebben het daar nu wel gezien denken we!

Perhentian: weer een klein paradijsje: strand, blauw water, gezellige restaurantjes en talloze diving spots. Hoewel het in Bali mooier was om te duiken hebben we er toch enkele stoere onderwaterervaringen opzitten: Nina haar introduik en zin naar meer, een spookachtig scheepswrak, de 'tempel' met blauwe koralen, het zwemmen tussen scholen vissen en oppassen voor de triggerfish (valt zonder reden duikers aan). Hoewel duiken geen intensieve sport is, valt het toch niet te onderschatten. De laatste dag op Perhentian deden Karo en Steph 3 duiken en waren 's avonds stikop :). Een snickershake ging er wel nog net in.

Ondertussen heeft het goedkoopste lot bepaald dat we in Cameron Highlands zitten met zijn vele farms. Een aardbeicoupe hebben we ons al laten smaken (met verse Highlandse aardbeien). Ook bezochten we de Honey Bee Farm en de Butterfly Farm. Hier zagen we bekende en minder bekende insecten en reptielen, levend of dood in hun kooi. Namiddag hebben we ons in de zetel genesteld voor een filmpje in onze gezellige guesthouse.