olifant.reismee.nl

Wennen aan het Westen

Nog maar eens een tempeltje, dachten we, en zo gingen we naar Borobudur (Java), een groot boeddhistisch complex opgetrokken uit lavastenen, werd ons verteld. Wel, het was best wel mooi maar na Angkor Wat toch redelijk klein. Bovenop de tempel wouden we genieten van het uitzicht maar we werden gestalkt door een horde Papua'en die een voor een met ons op de foto wilden! Langs alle kanten gingen er flitsen af en onze kaken deden pijn van de glimlachjes. Ook knoopten we een gesprek aan met enkele studenten die rara... met ons op de foto wilden.

De avond voor ons vertrek naar Maleisiewilden we nog evenhet vluchtuur verifieren. Gelukkig maar, want onze vlucht was maar liefst 8 uur vervroegd! Vervolgens namen we dus, iets eerder dan verwacht, afscheid van Indonesie, met pijn in onze hartjes. Wat hebben we ons hier goed geamuseerd!

Ondertussen zijn we in Melaka (Maleisie) beland, een groot verschil met de landen totnutoe. Grote shopping centers, talloze McDonalds, auto's, alles proper, weinig internetcafe's... Waar zijn de brommers? Na Alice in Wonderland snakten we naar meer, dus zijn we hier ook maar naar de film geweest -> date night, een heuse aanrader (voor de meisjes dan toch :-))! Ook hebben we de zoo (we waren de eerste bezoekers van de dag), de botanische tuin, een bloementuin en het strand bezocht, al heel wat fauna en flora dus!

We hebben het grootste geluk gehad dat we de Maleysian paintball LIGA 2010 mochten meemaken in Melaka. Stoere mannen vol adrenaline goed ingeduffeld in deze hitte... Ze mogen het hebben!

Ondanks de moderne vervoersfaciliteiten, hebben we al tweemaal een gratis lift gehad, wachtend op de bus of vragend naar de bushalte. Wat biedt het toch voordelen om met drie meisjes te reizen!

Op naar het kraaknette Singapore, hopelijk zijn er minder muggen!