olifant.reismee.nl

Oog in oog met de tijger?

Na een goede nachtrust in onze gezellige dorm verkenden we Cameron Highlands nog wat meer. In de jeep, onderweg naar de Rafflesiabloem, ontmoetten we Lieve en Jeff, een symphatiek Antwerps koppel.Een korte junglewandeling bracht ons bij de grootste bloem ter wereld, die gelukkig in bloei stond. Na 5 jaar groeien staat deze bloem maar voor 5 dagen in bloei! Daarna reden we verder naar detheeplantages,bergen vol groene blaadjes! Onze gids had heel de dag door veel weetjes te vertellen over de streek. Als afsluiter trokken we naar het Mossy Forest, een volledig met mos bedekt muisstilbos dat meer dan 100 miljoen jaar oud is. Indrukwekkend, mysterieus!

De dag nadien ruilden we de aangename temperaturen van de Highlands in voor een bloedheet, vochtig jungleklimaat: Taman Negara. Na een 2-uur durende bootrit arriveerden we in het nationale park. Nog altijd vergezeld van Lieve en Jeff deden we de langste Canopy Walk van Azie. Een wiebelbrug hoooog boven de grond, spannend :).

In het park office vernamen we dat vijf dagen voor onze aankomst de Maleisische tijger gespot was door een bezoeker. We besloten ook op zoek te gaan naar deze viervoeter en reserveerde een bed in een uitkijkpost diep in de jungle. Geladen met veel water, antimuskietenmiddel en eten vertrokken we dapper met ons drietjes. We zagen aapjes, vreemde vogels, grote spinnen, eekhoorntjes,hagedissen en slangen...geen tijger. We moeten wel toegeven dat naarmate de avond viel we toch blij waren dat de wilde tijger ons pad niet kruist. Ondanks een beest van een zaklantaarn hebben we vanuit onze uitkijkpost alleen maar dieren gehoord, maar ook dat was zekerde moeite!

Terug in de bewoonde wereld, namen we de bus naar Jerantut waar we slechts een nachtje zouden blijven als tussenstop richting Kuala Lumpur. Wijze beslissing om hier niet langer te blijven want veel viel er niet te beleven. Aangeziende electriciteit in Jerantut was uitgevallen, moesten we elders op zoek naar een internetcafe. We werden hierbij geholpen door twee kerels die ons een rit aanboden. Onderweg kregen we het voorstel om samen naar de karaokebar te gaan. We zagen het wel zitten om nog een keer een liedje te gaan zingen.

De volgende dag arriveerden we op de plek waar het allemaal begonnen is: Kuala Lumpur. We trokken onder andere naar de cinema om Leonardo aan het werk te zien in Shutter Island, gleden van glijbanen in Sunway Lagoon, kochten de laatste souveniertjes en verstuurden de laatste postkaartjes, aten onze favoriete Aziatische gerechten en lieten onze voeten nog een keer verwennen door de masseurs.

Bedankt trouwe lezers! Reacties van het thuisfront deden elke keer deugd! Diegene die warm zijn gelopen om zelf Zuid-Oost Azie te beleven, zijn altijd bij ons welkom. We zullen maar al te graag vertellen over deze fantastische streek en ons geweldig avontuur!

papa vdw

Dank u meisjes voor uw zo keurig bijgehouden blog.
Het was fijn u zo te mogen volgen in het grote avontuur.
Wij zijn trots op onze drie geweldige olifantjes.

Jeff & Lieve

hey tongeren girls,

leuk te lezen dat jullie de junglenacht goed zijn doorgekomen!

wij zijn gevlucht uit het recreatiepark genaamd tn en zijn rechtstreeks naar de perenthian islands gereisd, 4 dagen genoten, wel 1,5 dag regen en storm op zee toen we naar daar vaarden, helse onverantwoorde boottocht met veel kneuzingen en volledig natte baggage+papieren als gevolg, maar wel 2,5 dag superweer en veel gesnorkeld

groeten vanuit KB